Osnovna ideja ove studije najjednostavnije se može odrediti kao pokušaj proučavanja poetike putopisnih i memoarskih dela Miloša Crnjanskog sa stanovišta njihove geneze, i u tom smislu je u naslovu upotrebljena sintagma poetika verzija. Kroz dublje proučavanje principa i dinamike struktuiranja ovih dela Miloša Crnjanskog, utvrđena su osnovna načela piščeve stvaralačke poetike. Kako su putopisi i memoari suštinski određeni odnosom dokumentarnog i fikcionalnog, estetskog i vanestetskog, jedan od osnovnih ciljeva studije bio je da se osvetli način na koji je, u toku nastajanja dela, neumetnička građa transponovana u umetničku, ili obrnuto, i do kog je stepena taj proces doveden. Najzad, istraživanje treba da omogući i da se bolje sagleda razvojni put Miloša Crnjanskog i odredi mesto i položaj njegovih putopisa i memoara u odnosu na ostale dokumentarno-umetničke žanrove i njegov opus u celini.
Studija predstavlja doktorsku disertaciju koja je pod istim naslovom, u neznatno drugačijem obliku, odbranjena na Filološkom fakultetu u Beogradu 2009. godine.