Појава и развој нових медија и начина комуникације у великој мери се одражавају на феномен читања: од читања као приватне активности појединца до феномена читања у дигиталном окружењу није прошло много. Иако ће се наше доба, према ауторима, називати “колевком дигиталних књига”, нови медији већ су донели праву револуцију: читалац коментарише прочитано на друштвеним мрежама, активно учествује у настанку дела сугеришући аутору или дописујући само дело.
Друштвено читање је јавно и глобално: путем многобројних платформи за дистрибуцију књига издавачи прате продају и читаност својих издања. Читаоци путем читалачких блогова, виртуелних читалачких клубова коментаришу, критикују и препоручују прочитано редефинишући тако сами појам рецепције.
Еволуција друштвеног читања тек је отпочела, текућа генерација је прва која је сведок глобалне повезаности. Како побудити жељу за читањем и развој дигиталне писмености и даље остају кључна питања културе читања.